|
|
|
Atrocity
« Todessehnsucht (Longing for Death) »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Todessehnsucht 03:48
|
| 2 | Godless Years 05:37
|
| 3 | Unspoken Names 05:25
|
| 4 | Defiance 04:56
|
| 5 | Triumph at Dawn 04:00
|
| 6 | Introduction 01:32
|
| 7 | Sky Turned Red 06:22
|
| 8 | Necropolis 04:09
|
| 9 | A Prison Called Earth 06:03
|
| 10 | Todessehnsucht (Reprise) 02:03
|
| | Total playing time: 43:55 |
|
Alexander Krull - Vocals
Mathias Röderer - Guitar
Richard Scharf - Guitar
Oliver Klasen - Bass
Michael Schwarz - Drums |
|
"Todessehnsucht" was first released in Europe. The American version had its name
changed, against the band's will, to "Longing for Death".
Some versions have a bonus track:
11. Archangel (Death cover)
Re-released in 2007 (Europe) and 2008 (USA) by Metal Mind Productions in
digipack format. Limited to 2000 copies.
All songs by Atrocity except "Archangel" by Chuck Schuldiner.
Co-drum-engineer : Wolfgang Hasche Hagemann
Keyboards and sequencer by Alex Krull
Back vocals by crooners :
Robert Russ - countertenor
Stefan Weible - tenor
Johannes Puschel - baritone
Florian Lothe - bass |
|
| 1. Todessehnsucht
I feel like a falling leaf
Departed from my source of life
Dipping into the ground
To become one with the earth
Todessehnsucht- wo bleibt die Gerechtigkeit?
2. Godless Years
Hot desire, staggering passion
Graving complection and pefection
Made us blind
Gree |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Первые альбомы Atrocity были не только незаслуженно забыты в разделе рецензий, но и почти не привлекают внимания слушателей. Между тем столь необычный коктейль из эпичности и симфонизма, мощной атмосферы, навороченного материала на дэт-металической основе, при всем этом укладывающийся в определение «олдскул», не теряет привлекательности и сейчас (к примеру, в отличие от Nocturnus). Ранний Atrocity по-настоящему мрачен и вовсе не высоколоб, несмотря на нетривиальное содержание. Техно-дэт немцев основан на изломанном построении композиций: команда избегает пользоваться прямыми сюжетными линиями. Развитие событий чрезвычайно непостоянно, но, в то же время, следить за ним легко и интересно. Возможно потому, что музыканты уверенно придерживается средних скоростей, иногда разбавляя их почти думовыми риффами. Ощущения метания коллектива меж нескольких тем тут нет: наоборот, материал вызывает чувство надежности. Atrocity не держат нос высоко и не отрываются от земли, применяя проверенное временем архаичное трэш-дэтовое звучание. Симфонизм используется для создания более цельного впечатления и отлично выступает в роли рессора в нестабильном механизме. Наградой за терпеливое слежение за взлетами и падениями дерганной ритм-секции служат атмосферные пассажи. В первом же трэке команда делает столь серьезную заявку на атмосферность, что в дальнейшем клавишнику достаточно не слишком часто напоминать о себе по ходу композиции, чтобы поддержать реноме этого произведения. Легче всего можно будет представить себе рецензируемый альбом, как соединение мистичного симфо-дэта от Therion или Theatre of Tragedy и сбивчивого, но не слишком замысловатого прог-метала ранних Atheist.
Стоит посмотреть внимательней, закрыв глаза на симфонические выкрутасы – и во весь рост встает призрак «Altars of Madness» от Morbid Angel. Те болезненные сбивки, трэшовая музыка, злостная колючесть… Только вот простоватый дэт “Болезненного Ангела” тут воистину раздавлен мрачностью и серьезностью немецких музыкантов.
Поэтому, «Todessehnsucht» чужой в ряду экзотических поделок от техно-джаз-прочих-экстремистов 1992-1993 годов. Он не устремлен вверх и не воздушен; это скорее интересная приземистая конструкция, впечатляющая обильным переплетением несложных форм. А мне нравятся работы, крепко стоящие на земле: они не пытаются сбить с толку заумью и не выдают словоблудие за прогрессивность.
Данный материал было бы правильней рекомендовать любителям классического заокеанского «смертельного» метала – Obituary, Death, уже упомянутых Nocturnus и Atheist, как лишенный элитарного лоска, но уже здорово продвинувшийся по пути развития. Редко когда можно встретить симбиоз, удовлетворяющий сразу две потребности: дающий рассудку насладиться незаурядным исполнением и тешащий воображение знатной атмосферой. «Todessehnsucht» не кичлив, не экстравагантен – зато доступен, невероятно эффектен и способствует раздумьям. Я же без раздумий квалифицирую его как забытую классику. |
|
|
| |
| | | |
| |
Два года, прошедшие после выхода “Галлюцинаций”, не изменили взгляда ребят на создаваемую ими музыку. Да и могло ли быть иначе? Второй альбом - явно не место для смены стиля, и в связи с этим группа решила не отступать от канонов дебюта и создала альбом, снова обитающий в степях техно-дэта. Да, взгляды, может, и не изменились, но парни повзрослели, а с возрастом (хоть даже с малым) приходит и определённый опыт, и понимание. Понимание того, что хоть дебют и был действительно неплохим и даже оригинальным на то время, сырость и молодость давали о себе знать – иногда альбом было просто невыносимо слушать. В первую и единственную очередь из-за неумеренных “ломок” в музыке и слишком дёрганного ритма.
На “Тоске по Смерти” с этой проблемой разобрались как надо, музыка теперь всё больше напоминает стандартный дэт (с прибамбасами вроде отчётливого пульсирующего баса), разбавленный умеренной и адекватной техничностью и кое-где симфонизмами. Хотя со вторым можно спорить, – называть стиль альбома симфоническим техно-дэтом мне кажется неверным, так как этих самых оркестровок тут с гулькин нос (это вам не “Атлантис”). Синтезаторные излишки Крулла появляются только на первой и последней песнях (которые, скорее, как интро и аутро идут), да и несколько раз в паре песен и одной интерлюдии – “Introduction”, для которой был даже малюсенький мужской хор приглашён.
Продолжая же тему стиля, надо сказать, что музыка на альбоме намного более мрачная, проработанная и серьёзная, почти не осталось бессмысленной долбы и “срезок” не по делу, бластинг выглядит теперь как логичное продолжение течения композиций. Помимо этого, темп музыки стал заметно ниже, наиболее спокойные композиции выглядят, как осмысление и освоение музыкантами не очень ими доселе разведанных полей дума, а проработанные и завораживающие соло-партии кажутся настоящим полётом мысли в пространстве времени.
Но в одном должен признаться – этот альбом тоже сложно слушать, правда, теперь уже из-за вялотекучести (в меньшей степени) и излишней продолжительности (в большей). Хотя хронометраж и не зашкаливающий, но для подобной музыки достаточно чуть более получаса.
В остальном придраться вроде как и не к чему: вокал Алекса стал более солидным (хотя придурочные вопли в конце девятой песни натурально вырубают), а лирика превратилась из депрессивно-наркоманской в просто депрессивную (что сие есть? Плюс аль минус? Сие есть равенство). А такие песни как “Triumph at Dawn”, “Sky Turned Red”, “Necropolis”, “A Prison Called Earth”, мне кажется, навсегда должны войти в золотой фонд “Жестокости”.
В виде заключительных слов мне хочется сказать – первые два альбома, пожалуй, являются вершинами команды, ибо дальше пошли уже какие-то дикие извращения и кровосмешения с разными стилями, что назвать удавшимся я не могу. Группа стала заложницей этих двух дисков.
P.S. Бонусный кавер на Death является чуть ли не лучшим творением на диске. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 23203 |
To subject and vassales of ourselves
Presumpteous creatures
How narrow are you ?
Self-aggrandized, destructive individuals
The believing in yourself
Growing up to selfishness
Egoism discards moral and ethics
Godless years shall arise
Godless years are devined
We provoke the death
We're damned to die
Mass-corruption dominates
World of lies and of sin
Godless years
We all live in
Self-nominated gods
You're only god's image
Those who believe in eternal resignation
Await your final downfall
Godless years shall arise
Godless years are devined
We provoke the death
We're damned to die
Mass-corruption dominates
World of lies and of sin
Godless years
We all live in
Lost in megalomania, unclean human beings (are)
Drunken by blood
Having the force
To judge about life and death
Never prudent, always merciless
Kingdom of waste and poverty, unclean human beings
Thirst for power
Might and pride
Glitter and gold rape their intellect
Rejection is calling primitive instincts
Godless years shall arise
Godless years are devined
We provoke the death
We're damned to die
Mass-corruption dominates
World of lies and of sin
Godless years
We all live in
Infamous world, whore, called babylon
Godless years, death to us..... and fear !
Hot desire, staggering passion
Craving completion and perfection
Greed of completeness made us, man
To subjects and vassales
Of ourselves
How much you have
Glorified yourself
So much torment and sorrow you'll get
Horde of protical sons
Await your final downfall
Godless years shall arise
Godless years are devined
We provoke the death
We're damned to die
Mass-corruption dominates
World of lies and of sin
Godless years
We all live in
Lead: Ræderer
3. Unspoken Names
(Listen to the unspoken names !)
I see the horror day by day
Only the sight shudders me
World fail me, confuse me
In there any explanation ?
I shall not find
One name or kind
What's behind
Forbidden thoughts
Keep me silent
Opress me
Every hour- every minute, every second
Conscience pangs
Heart beats
Mind rotates- endlessly
I feel the shock in my face
How worse is the human race ?
Words fail me, confuse me
Is there any explanation
Uncertainty
Spreads abroad
Makes me sick
Hidden truth
Face of death
Morbid conflict
Unintentional
Awful fate
Mental terror
Impose silence
Forced to be
Under control- by myself
War inside my head
Forbidden what should be sayed
Unspoken names
Twisted and obscure
Nothing less than more
Unspoken names
"No solution
Only thinking
Is not changing
Anything"
War of letters
Ends in madness
Call me coward
I'm a liar !
War inside my head
Forbidden what should be sayed
Unspoken names
Twisted and obscure
Nothing less than more
Unspoken names
I shall not find
One name or kind
What's behind
Forbidden thoughts
Keep me silent
Oppress me
Every hour- every minute- every second
Conscience pangs
Heart beats
Mind rotates- endlessly
Nothing less and more
Unspoken names
Nothing less and more
Unspoken names
[Lead: Scharf]
[Lead: Ræderer]
4. Defiance
I'm walking into opaque nothingless
No one can save my return
Predition made another disconsolated creation
Which is acting against it's "Free will"
Will- my only will is still alive
Pride- let me resist and survive
Hate- gives enormous strenght
Defiance
Pain- I feel so tired
Love- my love is dying
But- my dignity is unviolable
Defiance
Path- of uncertainty
Is- nutritive
For- a further existence
Unfathomable, ruthless world
I'm lost, I'm born into
Once the time will come
To accept the battle
"Since mankind's existence
There's an endless war
Between human beings"
Every night the same returning vision
My only foothold on the brink
The piteous fall of the "antagonist"
And finally I will win
Will- my only will is still alive
Pride- let me resist and survive
Hate- gives enormous strenght
Defiance
Eyes- like flames of fire
Fear- non of those things
Which- thou shall suffer
Defiance
Once again it's time for another grave
Another execution is done
Are violence and senseless actions
The human fate ?
Perfect bodies- imperfect brains
[Lead: Ræderer]
5. Triumph at Dawn
You, my allies concentrate !
Power of nature- storm and typhoon
Wind and cyclone, tornado, storm tide
Surprise attack !
Triumph at dawn
When the world is still asleep
Triumph at dawn
Glorious victory
Glaring lightning strikes, thunder rolls
The deluge is raping the land
Ice and fire bring up the rear
United impact
Rising force
Irresistibly
Bowels of the earth break out
Erthquakes crush the ground
The whole land is bleeding
In fiery heat
We march to end years of depotism
Our banners cares dark colours in the sky
Never shall be the empire of sadness again
Conquer, dehumanize the only command
Triumph at dawn
Fall of tyranny
Triumph at dawn
Glorious victory
Morbid intelligence shall banned forever
Overthrown by superior strenght
Seizure of power frees garden mould
Spirit over power, force over mind
[Leads: Ræderer]
6. Introduction
Somnium timoris
Desiderum praeteritum
Maestitia praesentiae
Iced winds blow through my hair
My fingers are cold
My blood is frozen
Our time will come
I will be there
7. Sky Turned Red
An old weak, grey man on the hill
Alone, sad he looks down, down the vale
He remembers the old days, shadows of past
The old days, memories he's lost
He's searching for reasons, recalling the past
For reasons, fractive remains
He has before his eyes
As the sky turned red
Changed the world it's face
Naught was anymore like before
As the sky turned red
Fertile days were gone
Many moons raised and set since that time
Now he's afraid of the return
He has settled life once and for all
He looks at the ruins of nature
Mankind's work is done
Vermins stay behind the downfall
Weeds grow apace
Withered trees- degenerated
Desolated- tract of country
Storming clouds- Unnatural colour
Threatening, mystic phenomena
Birds flight away
With them our dreams
Years of destination
Took life away
Inactive all the time
Man's sense of guilt
Now bones like glass
He never can take measures
(Sky turned red)
The omen strikes again
(Sky turned red)
The back of beyond
He has before his eyes
As the sky turned red
Changed the world it's face
Naught was anymore like before
As the sky turned red
Fertile days were gone
[Lead: Ræderer]
[Lead: Scharf]
8. Necropolis
Every night of my favor
Every night I'm gonna meet you
I love your coldness
Let me touch your deadly emptiness
Necropolis
Faded flowers
I like the smell of rotten beauty
Forsaken gravestone
Every morning I find myself lying on
Necropolis
Scene of horror- place of peace
Theatre of macabre- everlasting feast
Forbidden pleasure- my secret love
Wistful trauma- eternal resting place
Disembody lust- your body is dust
Blackened lady- womb of the dead
Darkness warms me
Dancing all night on the graves
My sweet 'tender'
One day I'll join you forever
Necropolis
[Lead: Scharf]
9. A Prison Called Earth
(Worths, norms!)
I look in the mirror and what I can see is one face with abandoment
I can't hide myself and I'm not free, living in mental abesement
Imprison
The rising sun awakes gleams of hope, but who does trust them anymore?
A life in disillusion shows the truth of this gloomy glamour
Imprison
Wherever I walk on earth- a neverending search
My present is my past- my future hopeless
Live the dying world! - injustice
The vicious circle turns- impetuous
From child, adolescent, adult, age of death
Systematic clearence- disheartening experience
No time, no place- for a righteous change
No god, no preach could save my will to live
Death was and will be
All my dreams, all my wishes like a small heap of ashes
Emotions, feelings they are gone- being formed and educated by.....
.....A prison called earth
Your end is your birth- a prison called earth
Self-realization's death- a prison called earth
[Leads: Ræderer]