|
|
|
Disembowelment
« Transcendence into the Peripherial »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | The Tree of Life and Death 10:25
|
| 2 | Your Prophetic Throne Of Ivory 07:40
|
| 3 | Excoriate 04:45
|
| 4 | Nightside of Eden 02:39
|
| 5 | A Burial at Ornans 14:38
|
| 6 | The Spirits of the Tall Hills 09:22
|
| 7 | Cerulean Transience of All My Imagined Shores 10:07
|
| | Total playing time 59:36 |
|
Renato Gallina - Vocals & chant, guitars
Jason Kells - Guitars
Paul Mazziotta - Drums
Matt Skarajew - Bass
Tony Mazziotta - Session double bass on "Cerulean..."
I'da - Session spoken word on "Nightside Of Eden" |
|
No keyboards/synths used on on this entire recording except for in the final section of "Cerulean...".
Recorded during the procession of winter & spring 1992 at Toybox.
Engineered by Doug Saunders.
Produced by Disembowelment. Mastered by Dave Shirk.
All music & lyrics written by Renato Gallina.
Art direction & design by Renato Gallina.
Photography by Daniel Lamos.
"For We Will Not Pass This Way Again".
|
|
| 1. The Tree Of Life And Death
Through the winding forest where the bodies of
Disillusioned peasants lay in the catacombs,
Gothic oakwood may once again take its real form
And grasp for Your soul,
As the night falls,
Green turns to the colour which brings forth the eternal rest,
Reach forth |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Упомянув в рецензиях о Dusk и Winter, было бы странно не вспомнить и об Disembowelment. Своим единственным альбомом австралийцы внесли в экстремальную музыку вклад не меньший, чем именитые англичане или шведы вместе взятые. Disembowelment – липкая, укутывающая тьма, невозможно угрюмая даже для дум-метала, и периодически рассеивающие ее вспышки дэтовой ярости. Музыка ли? Скорее музыкальное явление: вспышки эти немотивированны и случайны (хотя и очень впечатляющи!), дум – аморфен и лишен какого-либо движения. Речь идет даже не об апатии, которой особо продвинутые представители жанра любят подменять традиционную грусть-печаль, а о полном ступоре. В противовес общей безынициативности музыки австралийцы лишь нагнетают больше тяжести, увеличивают обороты бешенной стучалки, понижают гроул до совершенно нечитаемого клокотания, но оттого… звучат только еще более инфантильно. Именно эта доведенная до крайних, брутальнейших форм инфантильность музыки прежде всего поражает в «Transcendence into the Peripheral». Брутальность Disembowelment хочется назвать бесформенной, неприкаянной, заблудшей. Примерно так же чувствуешь себя во время бури в горах: стихия звучит угрожающе, молнии бластбитов ненадолго выхватывают, рисуют нечто громоздкое, нечеловечески масштабное, что мгновения спустя вновь погружается в неуютную темноту. Видно, что австралийцы не просто не забыли, откуда растут ноги у ДЭТ-дума, а более того, продолжают дело грайнд- и дэт-металических команд начала 90-х, почитая неторопливость за еще одну грань экстремальности. Слушать их эксперименты чрезвычайно интересно, но увы – когда интерес исчерпывается, от музыки остается ничтожно мало. Disembowelment – монумент, амбициозный, великолепный, служащий ориентиром для продвинутых единиц и… справедливо забытый всеми остальными. |
|
|
| |
| | | |
| |
Что будет, если смешать грайндкор, дум и пассивно-созерцательное мировоззрение? Получится трансцендентальный, загадочный дум с грубым вокалом, периодически разражающийся бластами. Творение австралийцев Disembowlment до сих пор не имеет аналогов. А для 1993 года это творение звучало и вовсе беспрецедентно. Несмотря на кишечно-расчлененно-паталогоанатомическое название, группу мало что роднит с дет-сценой. Длинные мрачные пассажи, редкие акустические переборы, самобытная лирика и общее настроение подавленности как нельзя лучше говорят о том, что это настоящий 100% дум. В работе использованы виолончели и тибетские колокольчики – специально для гурманов. Что касается атмосферы, то я не могу назвать её ни депрессивной, ни меланхоличной. Это, безусловно, тоска, но тоска отчужденная, музыканты горюют не о личных невзгодах, а о тяготах всего мироздания. ПРИГОВОР: Короткое творчество группы (1 мини-сд, предвосхищающий «Переход в запредельность» + сам «Переход») оказало колоссальное влияние на экстремальную дум-братию второй половины 90-ых. Причем Дисэмбаулмент научили потомков не столько музыкальным ходам или, тем более, конкретным риффам, а отстраненному мировосприятию и подходу к музицированию. |
|
|
| |
| | | |
| |
Пока в начале 90х в Европе развивалась великая троица дума и прочие небезызвестные ныне коллективы, в Австралии тоже не теряли время даром, и Disembowelment, я считаю, является не менее интересным представителем дум-сцены. По стилистике группа играет Doom/Death. Качество записи не идеально, но в данном случае "шершавый", не отполированный звук не портит, а наоборот служит дополнением к общей атмосфере мрака. Резкие смены темпа переводят музыку из быстрой напористой молотьбы к похоронно-медленной процессии. Плотное гитарное полотно и глубокий гроул, усиленный за счет эффекта эха, словно обволакивают со всех сторон. Кроме того, в отдельных моментах на альбоме можно услышать высокий мужской вокал, исполненный на манер церковного хорового пения, и даже женский голос - но лишь в одном, эмбиентовом треке "Nightside Of Eden". В целом же, стоит отметить, что музыка носит скорее созерцательный характер и позволяет отстраниться от окружающей реальности, нежели повергает в депрессию. Очень жаль, что Disembowelment распались подобно другим легендам, как Thergothon, оставив так мало из своего довольно обещающего творчества. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 17512 |
As the moon is surpassed by a blanket of unholy cloud
And echoed shrieks,
Ambience of the dark evolves from beyond the divine nightshade,
Faraway from the forest,
The souls of the dead travel beneath the earths soil to arrive
At the tree of life and death,
Now a disoriented monk banished from the order finds solace
Within the cold surroundings of the untouched ground,
The secrets are revealed to him,
It is who commands the living,
The dead - The dead.
2. Your Prophetic Throne Of Ivory
Translucent plains envisioned beyond the horizon,
I hear the flapping of wings,
The bestoking tranquillity of irredescent spectrum,
The birds circle around my presence,
Hinting at pale sightings of Kadmos,
All alone for dust ridden aeons,
Alienation Your inner method of nirvana,
There is no night, no day -
Kadmos Your preserved brotherhood,
The ivory Your only solace,
In flight we persevere into the lights of the ivory plains,
Structures from silence,
Petals in the stream,
Murk above the dark moor,
The eastwinds brush the dust from Your prophetic throne,
In lands of I never saw,
Where the equinox was permanent,
The elephants trun the icon of Your only existence,
For their is nothing else,
In flight we persevere into the mists of ivory plains,
Foregather in the name of Moros and remember our lands.
3. Excoriate
Oh, unveil, unclothe, excoriate,
Decorticate, peel, divest, shred,
Strip and scalp Your nails,
Your hands haemmorage continiously,
Numbness will then follow,
Until the pain is overwhelming,
The meek suffering of thee,
As they watch Your flesh revel
And achieve their morbid greed
4. Nightside Of Eden
No one feels the pain,
The pain deep inside that I feel,
No one sheds the tears,
The tears that lay down within me,
No one understands my silence,
The silence which embraces my aura,
No one knows my desolation,
The desolation which keeps me so disant,
No one senses the call of the ocean,
The ocean which called my name today,
No one was there with me,
The child which felt denial and hopelessness,
No one saw the lament of salvation,
The salvation which I dearly need,
No one but I,
Saw the nightside of Eden,
The nightside
5. A Burial At Ornans
You, wander through the fields,
Your, sorrow as I advocate the depression,
Stumble into the hardened earth
And become engulfed by the seeds of plague,
The sky submits to the colour purple,
Descending from above,
The holy ghost, does their saviour seem holy?
A black spectre is sent downwards instead,
Lowered downwards into damned soil,
Peasants mourn their own plagued death,
The shephard of the unwanted valley,
Turning black and purple,
His spirit bows down,
Dark waters streaming down a precipice,
Among the sheep mists arises slowly,
The land is burned by the beggars,
Ornans-a place of fear and disease,
Burial-no requiem shall take place,
Eclipse of the sky as impurity casts,
No requie, no return,
Peasants mourn their own plagued death
6. The Spirits Of The Tall Hall
Standing upon the portal where my eyes have become weary,
The cold winds from the south bring ghastly fragments of
The forgotten land, where, once the spirits stood along
The desolate shore to dissappear into the silenced murk,
"Some by seven gated Thebes in the land of Kadmos There,
For these, the end of death was misted about them",
As my eyes slowly descend, Thedust transcends into my frail structure,
The wind, the cold wind breaks my complete silence,
The portal for which I stand upon collapses,
No fear I shall feel, transcendence into the peripherial,
"And there they have their dwelling place andhearts free of sorrow,
In the islands of the blessed, by the deep swirling stream of the ocean",
The hypnotised sound of Boetian harps, created by the force of spirits,
The faraway landsno longer seem so distant,
Nirvanaesque serenity as the hills become unclouded,
The spirits embrace my soul,
As I envision the neutral spectrum before me,
The harp echoes and echoes and... my wings take me to the bewilderment.
7. Cerulean Transience Of All My Imagined Shores
All is calm, all is quiescent-the colour magenta,
The afternoon breeze finds its way to my soul,
AsI sit there and enhance the tranquillity,
The solace of sensory magic, Irreplaceable nirvana,
My body feels the effect of blood-letting,
The winds brought in from the south coast replace
Such drainful inhabitance,
My eyelids voluntarily close as the blue horizon line takes shape,
Stretching out far beyond the sun,
The sound of the blue, an eternity of complete aquiescence,
I cannot move, nor do I need to, for it is enough to lie on the cliff
And become entrapped in a world of escapism and peace,
Cerulean transience of all my imagined shores,
A bird of the ocean perches before me
And lets out a shriek which transcends me back,
Back to where I write,
And the calm breeze continues to enter my peripherial