|
|
|
The Ruins of Beverast
« Rain upon the Impure »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | 50 Forts Along the Rhine 13:37
|
| 2 | Soliloquy of the Stigmatised Shepherd 15:40
|
| 3 | Rapture 01:16
|
| 4 | Blood Vaults (I - Thy Virginal Malodour) 15:42
|
| 5 | Soil of the Incestuous 16:25
|
| 6 | Balnaa-Kheil the Bleak 02:40
|
| 7 | Rain upon the Impure 14:34
|
| | Total playing time 01:19:54 |
|
Alexander von Meilenwald - everything |
|
Recorded & mixed July - December 2006.
Also released as special edition vinyl.
- two 12" and one 7" black vinyl
- four bonustracks ("Neverending Day", "Hours of the Aequinox", "Retaliationrite of the Iconoclasm", "THATH")
- Non standard layout:
- Very heavy black, embossed carton (outside).
- Sealed with wax.
- 12" and 7" sleeve made of black carton with cupper print (inside).
- Booklet, 20 coloured pages.
- Poster, Din A 2.
- Patch, embroidered.
- Limited to 325 handnumbered copies.
The chanting in "Blood Vaults (I - Thy Virginal Malodour)" is sampled from the film The Name of the Rose (1986), directed by Jean-Jacques Annaud.
Re-released on 2LP with different artwork by Ván Records in 2013 with the bonus track "Neverending Day", an Unholy cover. |
|
| 1. 50 Forts Along The Rhine
An old failure is redressed
Barred is all sight into the West
Not to let us foresee what is brewing there
Ripple...
Silence is deceptive
Hooves of iron paw
An ancient silent fog
To blur our castles' silhouettes
To hide the gathering troops
Black fleets e |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
"Rain upon the Impure" – cамое хтоническое и соответственно самое лучшее творение The Ruins Of Beverast по той простой причине, что именно эта эстетика предельной грязи, глухости, сырости, удушливой атмосферы более всего подходит творчеству фон Майленвальда. Тут все сделано в лучшем виде: длиннющие трэки, мрачные торжественные вступления, ожесточенные скоростные преследования. Гитары являются нам в виде грозной жужжащей массы, ударные иногда тоже сливаются в могущее месиво бластбита, но все работает на творческую вселенную немца, создает временной и пространственный колорит. Первым и главным хронотопом TRoB являются инквизиционные пыточные, они же и собственно деятельность Генриха Крамера стали темой последнего на данный момент альбома коллектива. Как и прежде, его лидер - мультиинструменталист возводит невероятные по глубине и эпическому охвату музыкальные конструкции. Пространные обреченные пассажи погружают вас в меланхолический черно-белый транс, под мерный барабанный бой разливается ввысь эмбиент. Гипнотизма музыка не лишается даже в своем неистовом воинственном полете. Благодаря же сочетанию в каждом трэке тягучей думовой и динамичной блэковой природы, они кажутся такими полновесными и универсальными. Не чувствуется при этом и избыточности, как то с было с дебютным альбомом.
Фон Майленвальд по-прежнему один из лучших барабанщиков жанра, поэтому альбом – повод еще раз подивиться его талантам ритмической организации пространства как в быстром, так и медленном ключе. Разгоняющийся до предела бластинг неподражаем, но еще интереснее неторопливая систематичная кладка ударов, дисциплинирующая музыку альбома и придающие ей характер стройного повествования. Главные сокровища "Rain upon the Impure" – именно трэки-глыбы о "темнейших сторонах человеческого поведения", как это определил сам автор. "Blood Vaults (I: Thy Virginal Malodour)" и "Soil of the Incestuous" – колоссальные создания воображения немца по четверть часа каждое, где постоянно соревнуются в выразительности харизматичный апокалиптический блэк и гнетущий симфонизм с оперными намеками. Особенно здоровски звучат сэмплированные из экранизации "Имени розы" григорианские песнопения и амбивалентное, мрачно-светлое вступление к "Soil" с красивейшей чистой гитарой, приправленной эхо-эффектом. Поистине режиссерская работа проводится Александром в музыке: звуковые эффекты, воссоздающие место действия, голосовые сэмплы, знаменующие новый поворот мракобесного сюжета. Взять хотя бы финал "Blood Vaults" – этот удаленный колокольный звон с драматичными женскими вокализами... Вокальные техники самого маэстро предсказуемы, но безукоризненны: чаще всего это сдавленное искаженное рычание, сильным чистым вокалом украшены другие песенные эпизоды. Небрежный продакшен и бескомпромиссно тихий саунд только добавляет шарма материалу, иного здесь и быть не может.
В общем и целом, Александру фон Майленвальду и в одиночку удается мастерить немецкий эпос на уровне его прежней группы. Это действительно "большая" андерграундная музыка, и ее создатель как никто другой знает что делает. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 12502 |
Fifty forts along the Rhine
Fuming clefts cross Westphalia
Command from Castra Vetera
It was late at night when the bugle call resounded
And blew forth a red storm
To bear squadrons of Southern aggressors
Transcending our silent banks now so rageous
Ploughing the valleys in slobbering droves
Foes in Sugambria!
The ancient map is redrawn in blood
Led by our once insurmountable waters
We learnt that war has become art
Within three years of suffering and barbarism
Lamentamur Germaniam Inferiorem!
The Northern eyesight is extinguished
The Western limbs are dead
The Southern torso is crippled
East cannot defend.
2. Soliloquy Of The Stigmatised Shepherd
How long have I been wandering uphill?
My lord, did you paint these meadows?
They are colourless
Roar... agonizing distant noise
Look at me
I kneel down before thee
Bow my head
Cover my ears
Weep...
This soil did never alter in two thousand years
I wonder if it is you who hunts them -
Or are they following me...?
This is a burden I was never taught to heave...
To you I implore, oh father!
Take this noise away from me!
Save me!
Father, make (of) me the seed for a silent meadow
Limp as a doomed horse I resume my way
In tears, on chafed limbs
There is no herb to be laid
Upon the stigmata of immortality's burden
Father, make (of) me the seed for a silent meadow.
3. Rapture
"O Head of blood and wounds
In pain and deathly scorned
Arouse their bliss and rapture
With a crown of thorns adorned."
4. Blood Vaults (I - Thy Virginal Malodour)
Red moon returns...
For the blood that dried on the dungeon walls
For centuries of insidious estrangement
That witnessed a slow disfigurement of pale faces
Unfamiliar with perversions to desecrate
Their pious deeds
Red moon returns...
To rip open the scars of the soul that vowed
Laid bare for burning
Like a process of moult
Sanctified flesh breeds dense crimson fume
And reeks...
An eerie procession
Descending into darkness godforsaken
Intoning solemn psalms of sadism and malevolence
Sing to sleep tormented bodies that writhe in horror
Leave flesh ghastly perished, and screams fading unheard
Red moon returns...
Lets the mind be swallowed
That addicts to claustrophobia
Thus it is written in unread books...
And may the bells awake the residual days
Merely wounds are to be licked
That weep with blood, not with wine.
5. Soil Of The Incestuous
I am
The wandering moon and sun
The rabbit and the snake
The virgin and the rapist
My shadow
The path of the mind's eye shall never bifurcate...
I enter
The church and the graveyard
The storms and the rainbows
The soul and the flesh
My shadow
The path of the mind's eye shall never bifurcate...
I suffer
The rotten lower skin
The wandering moon and sun
The sin and altruism
My shadow
(...painfully roaming the soil of the incestuous...)
The bloom will fail to come
I wear reflected scars
Until I smash the mirror.
6. Balnaa-kheil The Bleak
My nakedness shall not ignite your lust...
...trespasser...
Here, at the absolute end of your withered romances
Heralds of the Great J'rmungand break at the North Massif
And becloud your dwarfish horizon...
7. Rain Upon The Impure
You who first cast the stone
Are you adorned with wings?
How could you silently suffer
The sight of your dreams' wreckage?
Creature...
Your harvest is poor
Your soul bleeds
Your eyes won't ever see
When the bread is broken
Wounds are nailed into your palms
You who first cast the stone
Where is the splendour
That once you wore so proudly?
Creature...
Your limbs are weak
Your path is short
Your breath is putrid
When the wine is offered
Disgust is drying up your throat
You who are without sin
Who was to block the left hand path
When it became the last resort?
Actress...
Your speech is mute
Your tunes are sad
Your voice will die down awfully
The day heaven laments your failure
With noise of rain (lashing down) upon the impure.