|
|
|
Pig Destroyer
« Terrifyer »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Intro 00:41
|
| 2 | Pretty in Casts 01:16
|
| 3 | Boy Constrictor 00:58
|
| 4 | Scarlet Hourglass 00:57
|
| 5 | Thumbsucker 01:33
|
| 6 | Gravedancer 03:01
|
| 7 | Lost Cause 00:54
|
| 8 | Sourheart 00:53
|
| 9 | Towering Flesh 03:35
|
| 10 | Song of Filth 00:41
|
| 11 | Verminess 01:16
|
| 12 | Torture Ballad 01:21
|
| 13 | Restraining Order Blues 01:32
|
| 14 | Carrion Fairy 02:30
|
| 15 | Downpour Girl 01:30
|
| 16 | Soft Assassin 01:27
|
| 17 | Dead Carnations 01:30
|
| 18 | Crippled Horses 01:34
|
| 19 | The Gentleman 01:23
|
| 20 | Crawl of Time 01:30
|
| 21 | Terrifyer 02:12
|
| 1 | Natasha 37:55
|
| | Total playing time: 70:02 |
|
JR Hayes - vocals
Scott Hull - guitars
Brian Harvey - drums |
|
Executive producer: Matthew F. Jacobson
Recorded at Brian's house and Visceralsound, Bethesda, MD between August 2002 and July 2004
Engineered, produced and mastered by Scott Hull
Samples throughout "Terrifyer' (Mostly in "Natasha") were borrowed from Popol Vuh, Luc Ferrari, Georgi Ligeti and Seclusion
All bass guitar on "Natasha" by Hull
Story and lyrics by JR Hayes
Art: Chris Taylor
Design: Jonathan Canady and JR Hayes
Guitar solo on "Towering Flesh" by Matthew Mills
Backup vocals and wipeouts on "Crawl Of Time" by Richard (Grindfather) Johnson
Deathgrowl and co-lead vocals on "Lost Cause" by Katherine Katz |
|
| 1. Pretty In Casts
maybe she'll snap her wrists doing cartwheels or her ankle dancing drunken
at some rave maybe she'll go through a windshield and have twinkling bits of
glass stuck in her face she's so pretty in her casts damaged so perfectly
she's so pretty in her casts the prettiest thi |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Да, скажу я вам, картиночка в меру приятная. Если ночью такое присниться, то и не переживешь потом такое зрелище, проснувшись утром в холодном поту.
Альбомчик хорошенький такой, полный дикого угара, модернистских вещей, достаточно емкий, т.к. за свою непродолжительную получасовую жизнь в центре он успевает показать все прелести современной музыки. Раньше грайндкор был совершенно другим, он был тотально мощным, замогильно ужасным и вылетал из колонок, как снаряд из пушки. А здесь полная амбицииозность и инновационность во всем. В общем, одним словом - альбом другой. Особо видится мне применение здесь всех популярных сейчас стилей музыки, которые способствуют удивительной забористости песенок. Особенно ярко ощущается упор на industrial и nu-metal. Что немножко раздражает, так это вечно орущий вокалист. Вообще, вокал здесь, к сожалению, один, хотя местами он здорово подходит к самой музыке. Песни абсолютно разные по-своему содержанию и звучанию, но в музыкальном смысле все очень скоростные и резкие. Некоторые из них мне напоминают атмосферой альбом MESHUGGAH «CATCH 33».
Итак, «Terrifyer»- довольно оригинальный грайндкор. Вообще, в такой музыке надо создавать определенную уникальность в чем-нибудь, чтобы быть интересным. Я называю этот принцип игры в таком направлении, как «долбежка по своей кастрюле». И хочу сказать вам о том, что здесь действительно своя кастрюля и своя долбежка, поэтому оценка высокая.
И чуть не забыл…:-) Граждане, когда будете слухать сей шедевр, то, пожалуйста, поберегите ухья, они вам еще пригодятся! |
|
|
| |
| | | |
| |
Как вы думаете, как выглядят ночные кошмары сутенера? Может быть вот эти волосатые потные сиськи, покрытые волдырями, как на данной обложке? А что именно может писать сутенер, страдающий паранойей, в своем личном дневнике? Может быть, вот эти обрывки одной большой истории, чередующиеся как попало то есть хаотично и имя которой "Terrifyer"? И тогда как это должно звучать, если это и "сумасшествие, паранойя" и "хаос" и "обрывки"? Может быть, вот этот в среднем полтораминутный грайнд, в котором не прозвучит ни одна мелодия, но проявит себя с очень ритмичной и техничной стороны имя которому "Pig Destroyer"? Да-да, это Pig Destroyer - та самая группа которую уже давненько назвали культовой, правда, развились они, как я считаю на этом альбоме. Честно говоря, пока что мне не удалось найти такого грайнда с сильным влиянием трэш-панка, то бишь группа имеет свое индивидуальное звучание, в этом их фишка. Ну как я и говорил и подытожу, у альбома есть отличный концепт. Надо добавить, что и вокал, как и было заявлено до этого, весь из себя бесшабашный, психозный и подчастую не пытается попасть в общий ритм, что в принципе так и надо.
Релиз суперский, он удивительно оказался прост для восприятия, и был моим первым релизом в данном стиле и привил к нему интерес. Одним словом - ЗАЧЕТ!!! |
|
|
| |
| | | |
| |
Ну-с, господа маньяки-любители и мясники-профессионалы, наступил и на нашей улице праздник! До чего же болезненный, садистский альбом представляет нам эта брутальная троица американских парней. Шутка ли - 21 трек на 32 минуты звучания диска. Действительно, к шуткам музыканты не склонны. Полное отсутствие даже намека на мелодии, наваливающийся бетонной стеной звуковое безумие и специфические сэмплы наверняка придутся по вкусу любому ценителю парного мясца. Неслыханный угар, без которого грайнд зачастую превращается в бестолковый шум, здесь имеется с избытком. Нервная визжащая гитара въедается в мозг, веселые (хоть и слегка жидковатые) ударные наседают на уши, а кричащий вокал не дает соскучиться, красочно рассказывая нам презабавные истории. Чего здесь только не услышишь всего за полчаса: и элементы практически всех стилей металла, и откровенный нойз, и весьма неплохие гитарные соло. Для столь насыщенной и безумно быстрой музыки полчаса - оптимальное время звучания, иначе отмирание клеток мозга неизбежно. Если, конечно, вы не слушаете подобное круглые сутки... Запись получилась неоднозначной: очень четкая и прекрасно читаемая, но без той "жирности" и вязкой плотности, которая валит с ног иных грайндкорщиков со стажем. Впрочем, и без этого все получилось вполне достойно. В общем, слушайте, отдыхайте и постарайтесь все-таки не убить кого-нибудь после нажатия кнопки "стоп". (Диск предоставлен компанией Irond) |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 18004 |
to hold her when she's injured I only get to kiss her where she's sore
2. Boy Constrictor
dopesick for your sympathy I'm a cold slithering monster haunting your holy
footsteps forever sweetheart blacken my eyes they'll still shimmer like
assassin knives cut my lips off see the lacerations grin I'm a student of
obsession you taught me everything I know
3. Scarlet Hourglass
she rolls out of bed with the blankets wrapped around her dragging like the
virgin's wedding gown there's a scarlet hourglass at the base of her spine
four arms offer caresses four arms brandish knives her tongue twirls in her
mouth spinning webs of lies
4. Thumbsucker
my eyes have changed color some sick yellow that I've never seen my stomach
is knotted with hunger for the taste of sex obscene she whispers such sweet
death threats in my daydreams so punish me for weakness blame me for
everything I don't like the suffering I like the sympathy it brings
5. Gravedancer
in this two bedroom tomb I'm sitting all alone with the television static
and refrigerator drone I'm waiting for those blessed arms that seem to wrap
around me six or seven times praying for the to come home I could cut myself
to pass the time haven't felt anything in days a six year old girl dances on
my ceiling she might as well be dancing on my grave
6. Lost Cause
someday I'll find a way to win her over she knows it's me calling again I
can feel her rolling her eyes these words I used to scream from the rooftops
they just fall like ash from my tongue
7. Sourheart
with trembling fingers I trace her jawline such a geometric mystery of
celestial design her fragile lips for delicate grins to spite the sour heart
within I count the freckles on her shoulders I taste confection 'tween her
thighs
8. Towering Flesh
she frolics through the rain whispering love insane her kisses exit through
heart-shaped exit wounds her skin like flesh of angels her blood my catholic
wine it moves slowly through me disintegrates my spine she's got heroin
embraces that I still need to be in I force myself to loathe her so I can
fall for her again her lips are wet with venom her posture's serpentine
she'll touch my arm and flowers grow their poisonous and obscene all her
shrugged little movements an d their despotic majesty in the midst of such
perfection I can't help but feel diseased
9. Song of Filth
like ss regalia on your skeletal frame a forked tongue French kiss from
three feet away we hold each other like hostages one last time as the vipers
spiral down your leg then spiral up mine
10. Verminess
when she touches me it's like a rodent sifting through garbage but it's
better than just rotting away when she kisses me her lips are like chalk
beneath empty socket eyes compassion takes too much effort I suppose the
dead honeybees suckle withered flowers 'cause they don't know what else to
do
11. Torture Ballad
the tape across your mouth says more than your words ever could you're
squirming and screaming as I tease your eyes with glowing needles crawl slug
drag your shattered legs behind I know no matter how much I hurt you she'll
always love you more than me but all of this isn't for the sake of her love
it's for the sake of my jealousy
12. Restraining Order Blues
The bullet hole looks so right in your head like it'd been missing all along
the blood streaked across your face like some twisted lover's deformed
lipstick trace staring at your reflection wondering how you're still alive
wondering if she's somewhere laughing deciding whether to let you die
13. Carrion Fairy
yesterday she showed me her bruises pulled her sweater up underneath her
breasts they were scattered 'cross her rib cage like a little patch of
violet rorshach tests she said just 'cause I can't crawl inside you that
doesn't mean I'm not your parasite she used to be so radiant so sexy when
she laughed now her eyes look like gravesites as she speaks in epitaphs
14. Downpour Girl
half asleep in an open grave I'm gazing into the sky carving her shape in
the dark clouds I want her to drown me in her poison I thought she was
sewing up my wounds but she was really planting tumors inside
15. Soft Assassin
your heart looks delicious she says licking her lips as her kamikaze fists
crash into floating ribs I stare at you the way you stare at your mirror so
please show me no mercy don't be a soft assassin I scream though I'm
laughing inside I know you can't destroy me but you're adorable when you try
16. Dead Carnations
Buildings collapse in the distance behind you but I'm hypnotized by your
quivering voice your fluttering eyes that I don't see them fall they could
crack open all the cages set every demon free send a bullet screaming to the
president's head crack it open for everyone to see I'm dead to this world so
bury me deep in your arms tonight
17. Crippled Horses
push my fingers past her ear watch them disappear into her brown hair I wish
the rest of me could go with them her bedroom is quiet but my heart screams
a horrifying sound like a hundred crippled horses lying crumpled on the
ground begging for a rifle to come and put them down
18. The Gentleman
I can swallow secrets and spit up blackmail saccharine words and plastic
charm can dazzle for a short time I just want to help you in my own selfish
way I will bow my head and kiss your hand wishing I could snap every finger
19. Crawl Of Time
I can feel the glacial crawl of time like a dull razor carving up my face I
can feel the last drops of youth lingering inside I write another love
letter to another heartless girl
20. Terrifyer
These strange thorned vines spring from the ground they wind around me as
they bind me down she moves across the rosegarden suspended in a dark cloud
of flies her toes drag the tops of the flowers and leave them blackened and
shriveled in her wake her hands dangle from thin strings of skin her
forearms they're like gun barrels smoking crimson
21. Natasha
been lonesome two years since she disappeared I'm at the park where she was
last seen a vast green clearing wrapped up in maple trees spilling the
morning rain from their leaves I used to walk here with a girl seventeen at
the time mistress of seventeen smiles sublime with flaming locks of red in
autumn and burning locks of orange in the summertime we were solemn and
awkward that last night together she laid by my side staring into starless
skies black as fallen angel feathers I stared into the forest pretending not
to see the hangmen she was hiding in her eyes of serpent green she said
there was another I refused to believe her I'd thought we'd kiss till our
tongues tied together all my loving memories became scenes of frenzied
slaughter my hands became cruel talons as they moved to destroy her her neck
broke like a toy in a careless child's grip my tears rained down into dead
eyes and splashed upon her lifeless lips I put her in the ground like a
flower here I am standing in that same spot today where my angel's empty
shell last laid and as my tears began to well up once more I see a path into
the treeline that I'd never seen before I follow it down into a ravine find
a hole in the earth framed in the roots of a birch tree subtle echoes of her
voice speaking words I've never heard but the way she hissed her "s"'s it
just had to be her I smell honeysuckle then opium two of her signature
scents I pull aside all the thistles and vines and mesmerized I make my
descent as I crawl further inside the light slowly dies and the dirt begins
to feel like her skin I tremble as I drag my fingers down the walls
caressing her sweet flesh again I'm sliding down trying so hard not to fall
slipping on the blood that's seeping from the walls then suddenly I'm
surrounded by a thousand of her eyes bathing the tunnel in a strange green
light the eyes show me pictures like ghostly television screens all her
thrashing final struggles and her ravaged corpse serene the tunnel is
closing behind me pressing me further and further down I'm being swallowed
by her earth and consumed by her ground the end is moving into sight I gasp
and I scream as I see her lovely mouth five times the size of me her lips
curl into a grin around her crooked gnashing teeth I'm pulverized and
devoured in the jaws of a girl seventeen