|
|
|
Funeral
« In Fields of Pestilent Grief »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Yield To Me
|
| 2 | Truly A Suffering
|
| 3 | The Repentant
|
| 4 | The Stings I Carry
|
| 5 | When Light Will Dawn
|
| 6 | In Fields Of Pestilent Grief
|
| 7 | Facing Failure
|
| 8 | What Could Have Been
|
| 9 | Vile Are The Pains
|
| 10 | Epilogue
|
| | Total playing time: 54:33 |
|
Hanne Hukkelberg - Vocals
Kjetil Ottersen - Keyboards, Vocals (track 9)
Idar Burheim - Guitars
Christian Loos - Guitars
Anders Eek - Drums
Einar Andre Fredriksen - Bass |
|
Label: Nocturnal Music
Tracks 1-5 Recorded at Studio Tinnilus, Autumn 1999 (Taken from the "Demo '99"
sessions)
Tracks 6-10 Recorded at Studio Tinnilus, November/December 2000 |
|
| 1. Yield To Me
I kneel to you
I bow to you faithfully
I bid you long farewell
but spit out my name, you will
come yield to me
I yield to you
You lay as though dead
I did dance for the devil
but judge me not for
into the midst of the fire I suffer now
Scorching pain burning me
for m |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Идея этого альбома появилась у музыкантов еще в 1996 году. Тогда они вместе с новой вокалисткой Сарой Эйк отправились в Academy и с продюсером Магсом (My Dying Bride, Anathema, Cradle Of Filth) записали демо-97. В скором времени их нынешний звукозаписывающий лейбл прекратил свое существование, и недовольная положением дел Сара Эйк покинула коллектив. Лишь в 2002 году лейбл Nocturnal Music принял группу под свое крыло, после чего был записан "In Fields Of Pestilent Grief". Funeral всегда славились своей отчаянностью в музыке. Этот альбом - не исключение. Гроулинга почти не осталось (исключение составляет лишь "Vile Are The Pains"), все вокальные партии великолепно исполнила Ханна Хаккельберг: ее пронзенный болью и душевными страданиями высокий голос отлично подошел стилистике Funeral (фанатов Тристаний и Театров Трагедий прошу не беспокоиться). Но самое сладкое - это инструментальная часть: великолепные мощнейшие, красивейшие и тяжелые партии гитар, особенно жутко атмосферные соло в некоторых местах! Совершенно ничего не осталось от того грязного звука, который присутствовал на "Tragedies"(1995) и более ранних демо. Звук на этом альбоме просто восхитителен! Присутствуют и клавишные, но, в основном, на заднем плане. Все вместе превращается в симфонию чистой депрессии и опус, который надолго оседает тяжелыми цепями в душе. Я со всей ответственностью могу поставить этот альбом в ряд с такими шедеврами, как "The Angel Of A Dark River" (1995) My Dying Bride, "Serenades" (1993) Anathema, "For Funerals To Come" (1995) Katatonia. Шедевральное произведение!
P.S. После этого альбома покончили с жизнью два композитора, идейных вдохновителя и великолепных музыканта Эйнар Фредериксон и Кристиан Лосс. |
|
|
| |
| | | |
Когда есть, о чём написать, когда идеи не исчерпаны, когда само вдохновение пером автора пишет слова, пусть печальные и мрачные, тексты песен становятся действительно красивыми. Когда умение создавть музыку безупречно, а вокал необычен и эмоционален, когда музыкантам полностью удалось передать свои чувства музыке, она становится поистине прекрасной.
Бездонная печаль песен пронзает сердце и создаёт ощущение неземной тоски и пустоты. Предельно низко настроенные гитары, необыкновенно высокий голос вокалистки, медленные композиции и отрешённость в каждом штрихе этой работы говорят сами за себя. А отсутствие монотонности и повторов (а также самоповторов) лишний раз говорит о том, что принадлежит это творение живой легенде и эталону Funeral Doom - норвежцам Funeral. 11 из 10. |
|
|
| |
| | | |
| |
Долгожданный альбом наконец доступен.Неясность с годом выпуска обусловлена тем,что по релизам этот альбом вроде значился еще год назад,но стал доступен,через различные дистро сравнительно недавно.
Итак,для тех,кто помнит,их первый альбом,то будет очень сильно поражен изменениями.Во первых исчезновения полное мужского гроулинга,все партии исполнены женским голосом.Во вторых переход из funeral doom(весьма условное определение,но имеюще право на жизнь) просто в ряды doom.
В связи с этим отмечаю еще гораздо лучшее качество записи,что вполне неплохо,но все равно где то сзади наблюдается скомканный шум полученный от скольжения пальцев по струн,и,вообще от неприбранного шума,мне это,лично нравится.
В плане мелодии,конечно это не очень сильная работа,но если вы тот человек,который больше ценит заложенное в музыке чувство,то это придется вам по душе.В некоторых местах можно уловить похожесть мелодий с MDB,не называю это плагиатом,так как по существу это не так.Это даже немного экспирементальная работа.Но те кто ценит doom metal
не по многочисленным коммерческим подделкам,а по немного известным группам,которых не больше двух-трех десятков,не отнесет эту работу культовой норвежской команды в отдел поденок.
|
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 23537 |
an orgy full of spite
gliding all through your heart
whatever the sin is
I love you yet
2. Truly A Suffering
When I weep on your shoulder
you caress me with the warmest embrace
Tears are not a comfort
but truly a great suffering
Scarring of the soul a reminder of
the bitterness,
gained through the years and years
in despair
What gift pays grieving
but the loss of sadness for a moment
Ignorance of children - admirable
they know not grief
The reminder of sadness
is still grinding
Still harvesting delight
A fragile bird he cannot fly
without his wings
You cut them deeply
when you were my God
and Gods always fail you
3. The Repentant
See the sun you left
dawning into the black sea into me
In my heart, this painful sea
a sea of spite, all that is inside
-set me free!
For evermore, bathing in your might
Flowing down my own streams of pityness
Can anyone save me from myself
Somebody hear me, somebody heal me
If you feel in your heart
You will know that my pride is all I have
If you look in this heart
you will know all that's left is but disgrace
I must be all forgiven
For I know not my sins
Do not wear this weary veil around you
to drag yourself down
For you are my own self, nothing else
but the true tempter
4. The Stings I Carry
Summon the winds and swear
If ever my God you were
Like silver in the morning-fields
I'd give my life for you
I do not exist
I am but two eyes and a shadow
I would make you see
If I had the courage
Dance your celestial witch-dance
gracious and hurtful
Weep like the night-clad sky
a crumbled leaf in dirt I lie
For slumbers sweet embrace I try
and in my dream that I may die
5. When Light Will Dawn
Time to depart and breaking the seal
Pour red wine and the softest of lips
Oh, wish me well and I go
Tower your strength, an ascendance to hell
Cut me deep with your ignorance
and leave me be
I scorn my pityful self
do not cherish my mistakes
Your fury rules
at hand within when light will dawn
and sun will fade
Darker than the darkest night
what burning lust you radiate
Carry me, into the fields
In roses lay,
Souls are now eternal sealed
From my cup, you quenched your thirst,
I'm bathing in misery, you gave your first
6. In Fields Of Pestilent Grief
[instrumental]
7. Facing Failure
Now the snow just as might lay
cloaking all the remains
shrouding of all the wounds
and sores
of losses and fatigue
with pure, white
amnesia
The shrieking ruin
of a hard winter's kiss
takes forever more summers
to mend
Rather it lay cold and dead
than revealed in all
it's necrotic splendour
In days of revolt
I too would carry a torch
and swing at my arrows
But time is ruthless
and heals nothing
For the sun uncovers
by it's taunting rays
are like swords to lies
life and dreams,
however nightmarish
(are built upon)
8. What Could Have Been
Bringer of rain,
mother of heaven's tears
'least you hide my own, least you hide
I swear you touched my heart
A thousand aeons worth
of hopelessness...
Leaves me freezing
Where you once burnt, where you once burnt
More like two lost children
seeking shelter in each others
Nothing unpure,
to regret,
'tis all we share now
Averting eyes and stone silence
chases not the winter night,
but summons storms
Why all the distance now?
We were close,
and our souls touched
If only for this very moment
warmth was in our hands
9. Vile Are The Pains
Grow strong
and learn to fly
Do not for an instant
consider
the circling death above
nor the slithering one
below
Soar and bask
in your youth
Many and vile
are the pains on your path
Blacksmith of fortune and fate,
a cunning trickster,
brings down the hammer
with unexeeded might
Mad and blind
(Will you be crushed?)
Better not ponder
Follow the footprints
Do not worry,
you will always be caught
if you fall...
(...won't you?)
Half-chance is life
and though the arrows
missed you so far,
your body remembers
how to squirm,
and your heart
how to bleed
10. Epilogue
[instrumental]