|
|
|
Rainbow
« Stranger in Us All »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Wolf to the Moon (4:16)
|
| 2 | Cold Hearted Woman (4:31)
|
| 3 | Hunting Humans (Insatiable) (5:45)
|
| 4 | Stand and Fight (5:22)
|
| 5 | Ariel (5:39)
|
| 6 | Too Late for Tears (4:50)
|
| 7 | Black Masquerade (5:35)
|
| 8 | Silence (4:04)
|
| 9 | Hall of the Mountain King (5:34)
|
| 10 | Still I'm Sad (5:22)
|
| | Total Time 51:44
|
| | (bonus track on Japanese release)
|
| 11 | Emotional Crime (3:48) |
|
Doogie White - vocals
Ritchie Blackmore - guitars
Paul Morris - keyboards
Greg Smith - bass
John O Reily - drums |
|
Produced by Pat Regan & Ritchie Blackmore |
|
| Wolf to the moon
(Blackmore/White/Night)
With a rebel mind and a gypsy heart
No place could ever be home
Drawn like a wolf to the moon
It calls to my soul
Ain't got no woman, they just tie me down
Freedom is my only friend
I got a feeling destiny
Lies 'round the bend
One for the |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Спустя десять лет после возрождения легендарных Deep Purple, Ричи Блэкмору окончательно наскучила атмосфера в коллективе (а если быть точным, присутствие в нем мистера Гиллана), и он во второй и на этот последний раз оставляет свой пост гитариста. И тут всем поклонникам старого доброго Британского хард-рока несказанно повезло. И дело даже не в том, что Purple нашли Блэкмору великолепную замену и выпустили замечательный новый альбом. Намного более громким и значительным получилось краткосрочное реформирование Rainbow. Что интересно, Ричи даже и не подумывал о каком-либо реюнионе с Дио, Тернером или Боннетом, его идея была озвучена практически сразу - набрать в новый состав музыкантов молодых и не шибко известных. Вот таким образом в Rainbow оказались барабанщик Джон О'Рейли, басист Грег Смит, клавишник Пол Моррис и вокалист Дуги Уайт. Последний, несмотря на свою неопытность, обладал хорошо поставленным и запоминающимся голосом, несколько напоминающим по стилю самого маэстро Дио. Да и сами песни в большинстве своем получились довольно мрачными, с налетом того самого средневековья, с легко осязаемой атмосферой, которая опять же тяготеет скорее к "Rising", чем к любому диску с участием Тернера. Да и вообще, я абсолютно уверен, что именно так звучал бы Rainbow в 1995 году, если бы маэстро Дио никуда из него не уходил. Так что со стилем, можно сказать, разобрались - налицо полное возвращение к корням. Но что же творится с песенным материалом на "Stranger In Us All"? Поддерживает ли он высокий уровень качества, заданный еще двадцать лет назад? Отвечу просто - еще как! В первую очередь вспоминается, конечно же, виртуозный шедевр "Black Masquerade", нглядно показывающий всем недоброжелателям, на каком высоком уровне до сих пор находится игра Ричи. Кроме этого выделяются потрясающе атмосферная полу-баллада "Ariel", украшенная красивейшим бэк-вокалом Кэндис Найт, очередное (и одно из самых удачных) роковое переложение Эдварда Грига "Hall Of The Mountain King", яркий гимн дорожной жизни "Wolf To The Moon" и чрезвычайно недобрый и мрачный медляк "Hunting Humans (Insatiable)". Весь остальной материал с успехом держит марку качества и выступает в роли этакой передышки между вышеозначенными шедеврами. Ну а альбом в целом - несомненная творческая удача. Записать в 90-х такой диск, который смотрелся бы к месту среди собственной классики 70-х - это просто высший класс! Очень жаль, что история Rainbow на этом, собственно и заканчивается. Хотя кто его знает... never say never. |
|
|
| |
| | | |
После 11 лет забвения группа Rainbow вернулась. Правда, в совершенно новом составе (за исключением, конечно, бесменного человека в черном). Что можно было ожидать от новых Rainbow, легендарных ветеранов хард-рока? При всем уважении к таланту Ричи Блэкмора - лишь вариации на прошлую тему. Ничего подобного! Новый материал поражает своим разнообразием. Новоиспеченные риффы и мелодии запоминаются надолго и оставляют самые приятные впечатления. Качество записи тоже на высоте. А добавте к этому всему акустические цыганские вкрапления в песне Black Masqurade и проникновенный женский вокал в Ariel (впервые за всю историю группы) и вы получите великолепный comeback легендарного коллектива, который, к сожалению прекратил свое существование уже через два года. Альбом безусловно достоин стоять в одном ряду с классикой Rainbow. И уж точно лучше некоторых работ Ричи в Deep Purple. Только высший бал. |
|
|
| |
| | | |
| |
Отличный альбом для Радуги с этической точки зрения стал оплеухой по репутации Блекмора. Во-первых, большая часть песен написана в том же мистическом стиле, что когда-то отстаивал Дио, во-вторых, новый вокалист группы Дуги Вайт явно пел под Дио. Так что, если после ухода Дио было "Возвращение На Землю", то теперь произошёл спешный "Уход с Земли".
Hunting Humans - меланхолический триллер с медленным, громоподобным вступлением и приятной давящей атмосферой. Особых перлов в аранжеровке здесь нет, но мелодия и текст весьма хороши. Смысл песни - исповедь маньяка.
Hall Of The Mountain King - бысрый боевик с хорошей мелодией. Отлично действует вокал Вайта, уловившего суть мистицизма голоса Дио. На первых порах возникают ассоциации с Man On The Silver Mountain, хотя мелодия и идея взяты с одноименной классической вещи Грига. В конце ритм песни нарастает и последние пару секунд мы слышим бой колокола... Брр...
Too Late For Tears - хард-рок-н-ролл. Тут чувствуется мастерские проигрыши, прекрасно сочетающиеся с барабанами и вокалом. По смыслу довольно лёгкая, бодрая песня. Динамично и красиво...
Wolf To The Moon - скажу одно - точно как у Дио. А значит выше всяких похвал! Текст сочетает в себе байкерскую романтику и пугающую мистику, очень грамотная работа. Отличный гитарный соляк, мощное вступление, а концовка - потрясающа, громовые гитарные удары просто сносят!
Black Masquerade - пятый по счёту идеальный трек! Отличное сочетание электро- и акустической гитар в середине песни. Опять-таки, просто обалденный вокал. Текст песни снова пронизан мистикой.
Ariel - снова супер! Монументальная вещь. Красивые проигрыши, мощное вступление. В конце Дуги Вайт тянет текст так задушевно, что жуть! Смысл сами знаете - мистика...
Stand And Fight - несколько слабее, хотя тоже неплохо. Мощный проигрыш и муз.эффекты...Смысл песен - стой и сражайся!
Cold Hearted Woman - слабый текст, но отличная мощная мелодия, которая несколько вытягивает сей боевик.
Silence - молчание, но не простое - молчание любви! Сшибающее вступление, да и мелодия довольно хороша. А вот с вокалом вышла незадача. По какой-то причине мелодия почти полностью закрывала голос Дуги. Разобрать хоть что-то можно только тогда, когда Вайт кричит: "Это молчание любви!", ибо в этот момент вся нструментовка замирала.
В общем - 10 баллов. Приятная атмосфера, всем советую... |
|
|
| |
| | | |
| |
Выход любого творения Rainbow всегда привлечет многотысячное внимание любителей хард-рока 80-х, даже если это будет материал посредственного качества. Все равно любой уважающий себя меломан обязательно прослушает этот альбом и не прогадает, потому что этот материал высочайшего класса, при том что король хард-роковой гитары Ричи Блэкмор вновь преподносит нам свои золотые хиты как по качеству музыки, так и по исполнению. При этом альбом записан очень качественно и мощно. "Stranger In Us All" - несомненно, это лебединая песня Блэкмора как исполнителя харда, так как на данный момент он пока не выпустил ни одного тяжелого диска. А жаль! Мне кажется, он мог бы порадовать нас своим талантом хардовика. Но это отступление, теперь все по порядку. "Stranger In Us All". Записан совершенно с новыми мало известными музыкантами, но несмотря на это, они – профессионалы. В первую очередь обращаем пристальное внимание на вокал. А его есть с чем сравнить. Многие утверждают, что он старается копировать Дио. Может быть, но я бы не стал их сравнивать. Дио - это Дио, и его манера исполнения, и голос не терпят никаких сравнений. Он лучший. Новый вокалист справился со своей задачей на все сто, в голосе тоже присутствует все – мощь, экспрессия, индивидуальность. Ему помогает на подпевках бассист.
"Wolf to the Moon" - 100 процентный хит в коллекции, все к месту: мелодика, мощь и как всегда холодная гитара маэстро Блэкмора. Песня просто предназначена для исполнения на концертах.
"Cold Hearted Woman" - в стиле группы Hunting Humans (insatiable), еще один мрачный смачный трек: четкий ритм, нарастающий постепенно классный вокал и очень неплохой припев, еще один хит.
"Ariel" - жемчужина альбома. Полубаллада с барочными вкраплениями гитары и лирическим бэк-вокалом Кэндис Найт. Говорят, эта песня была написана ей самой, и Блэкмор попросил ее разрешения включить песню в этот альбом, слегка изменив текст.
"Black Masquerade" - еще один боевичок в блэкморовском стиле, с прекрасным гитарным проигрышем в середине композиции.
"Hall of the Mountain King" - переделка классического произведения Грига. Сделана на высшем уровне, выше всех похвал.
И, наконец, "Still I'm Sad". Начинается с медленной гитарной интродукции, постепенно темп нарастает, голос поднимается выше и выше, и тут звучат до боли знакомые риффы. Отлично сделанный трек. С Дио, конечно, он звучал бы просто божественно, но и с новым вокалистом тоже хорошо. Итак, резюме: отличный альбом от классиков жанра! |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 71688 |
Slave to the highway
King of the road
Chasing the sun as it sets in the sky
Swear that I'll catch it someday
Lights of the city behind
Are fading away
Making my way through the names on the map
There's no point in feeling alone
As long as I ride the open road
I'll always have a home
One for the road
Slave to the highway
King of the road
My future is calling, a cry in the wind
Leading me out of my past
Got no destination but know
That I'm going there fast
Crossed many miles, got so many to go
Each one calling my name
Won't settle down and you know
I'll never be tamed
One for the road
Slave to the highway
One for the road
Slave to the highway
Just a slave to the highway
Cold hearted woman
(Blackmore/White)
Well, she came from across the water
A devil's daughter was in disguise
I cried for mercy, she bound and chained me
And then she played me, I was mesmerized
When she gave me blood red roses
They were wrapped in razor thorns
She was sly in her temptation
Then she left me on my own
Such a cold hearted woman
She promised passion everlasting
And now I'm haunted by her name
I gave up all that I ever cared for
Oh, if I only had my yesterdays again
I've been blinded, now I'm broken
Sometimes I can hear her song
No man's grass was ever greener
Now I find that I don't belong
With a cold hearted woman
So cold
She touched my world and I was shaken
But she was faking, I never knew
These days are colder and there's no shoulder
I'm just the shell of the man I was before
If there's somewhere I can run to
'Till I kill the pain inside
I've been walking now for hours
Can't forget her, the lord knows I've tried
'Cause she's a cold
Cold hearted woman, you know she is
Such a cold hearted woman
Cold hearted woman
Daddy said, my momma said:
"Don't you fall no more
For a cold hearted woman"
Cold hearted woman
Leave me cold, leave me cold
Leave me lying and telling
You really don't care
Cold hearted woman
Hunting humans (insatiable)
(Blackmore/White)
Justify, speak the lies
Close your eyes as we make love
Touch my skin, let the fun begin
Once again I hear your cries
Rise, oh, rise
Feel the nails, tell tale trails
Across my spine, it's beautiful
Silken kiss on a night like this
Who would miss our final hour?
Closer still, close your eyes
See my world, it's animal
Insatiable
Velvet glove, unrequited love
Find the words and make them rhyme
One last dance, hypnotizing trance
A knowing glance, I loved you
Closer still, lose your will
See my world, it's criminal
Insatiable
Insatiable
Things we hide, keep them out of sight
Heard it said, it's unbearable
Feel my pain, taste my shame
Who's to blame? Inexcusable
Closer still, close your eyes
See my world of natural
Closer still, close your eyes
See my world, insaniable
Closer still, close your eyes
See my world, turn it, turn it
Closer still, lose your will
See my world, burn it, burn it
Closer still, close your eyes
See my world, insatiable
Insatiable
Stand and fight
(Blackmore/White)
Can't say something if the words ain't there
What you trying to do?
Money can't buy me out of trouble I'm in
I've been messing with the likes of you
It's been so long since I left my home
Looks like I lost my way
Tried so hard just to make it work
You just turn around and walk away
Something's got to give
I ain't gonna leave
No, no, no, time to dig down deep
If you wanna get out of this old town alive
Oh, you gotta stand and fight
So infuriating now
The way you twist my words
I know you got your problems, girl
And it seems every day that they're getting much worse
I hear you screaming for attention
You say your life's a mess
Something else to cry about
Ooh, now baby, just get on with it
You know that something's got to give
I tell you, I ain't gonna leave
No, no, no, time to dig down deep
If you wanna get out of this old town alive
Babe, you gotta stand and fight
And I say that something's got to give
I tell you, I ain't gonna leave
No, no, no, time to dig down deep
If you wanna get out of this old town alive
Babe, you gotta stand and fight
Stand and fight, lord of mercy
Dig, dig, dig down deep, now babe
Something's got to give
I ain't gonna leave
No, no, no, it's time to dig down deep
If you wanna get out of this old town alive
Babe, you gotta stand and fight, yes, you do
I know your life's a mess
Because you're doing obsessed
You gotta do your best
Stand and fight
Stand and fight
You gotta dig down deep
Dig down deep and stand and fight
You gotta stand and fight
You gotta stand and fight
You gotta stand and fight
You gotta stand and fight
You gotta stand and fight
You gotta stand and fight
You gotta stand and fight
You gotta stand and fight
You gotta stand and fight tonight
Stand and fight
You gotta dig down deep
Dig down deep and stand and fight
You gotta dig down deep
Dig down deep and stand and fight
Ariel
(Blackmore/Night)
I search for her in the dead of night
A silhouette lit by candle light
In a whispered word she is gone
Familiar stranger without a name
In a darkened room they all look the same
Like the sands of time she slips away
So far away
In the mirror you can see her face
She's an angel dressed in the blackest lace
A sip of wine and the game can begin
Just an image lost in fantasy
Then you touch her and you can't break free
'Till you see your fate written there in her eyes
Oh, Ariel
Lost in a distant dream
Take me home, Ariel
I'm so lost in a distant dream
Take me home, Ariel
Oh, Ariel
I'm so lost in a distant dream
Take me home, Ariel
Lost, I'm so lost
My Ariel
I'm so lost, so far from my home
Ariel
Too late for tears
(Blackmore/White/Regan)
Well, I'm moving faster, close to the edge
As I smoke a pack of strong cigarettes
When my fears run dry you won't see me cry
'Cause I know I got it coming
Well, we touched the sun and went on our way
And we asked the stars to come out to play
But you said goodnight when they lost their light
And my world stopped spinning 'round
What are we fighting for?
Don't you know that no one wins?
What are we fighting for?
Just give up and I'll give in
It's too late for tears
Well, it's much too, much too late
When the things you need are things you don't want
And you take the needle right to the point
I'd be heaven bound but you shoot, shoot me down
Leave me broke and bleeding on the killing floor
What are we fighting for?
Don't you know that no one wins?
What are we fighting for?
Just give up and I'll give in
It's too late for tears
Well, it's much too, much too
It's too late for tears
Well, it's much too, much too late
What are we fighting for?
Don't you know that no one wins?
What are we fighting for?
Just give up and I'll give in
It's too late for tears
Telling you - it's much too, much too late
It's too late for tears
Yeah, it's much too, much too late
It's too late for your tears
Much too, much too, much too late
Tell me, baby - why you make me wait?
Watch you drown deep deep in your fears
It's too late for tears
Watching the fears run dry
And they shoot, shoot, shoot me down
I won't be around
Touch the sun, make the run
Much too, much too, much too late
Much too, much too, much too late
Much too, much too, much too late
Much too, much too, much too late
Black masquerade
(Blackmore/Morris/White/Night)
I know the key to secrets never told
They're hidden in your soul
Feelings you hide, never wanting me to find
Oh, they've always been mine
Release all the madness within
Let it all begin
Now you'll see, oh, the dark side of me
In our black masquerade
Let the moonlight surround you
The game that we play is the black masquerade
The full moon unmasks the stranger in us all
And the cruel world takes its toll
The shadow is cast on who you used to be
Oh, let me set you free
Come now, oh, come take my hand
Then you'll understand
We'll go to that forbidden land
Of our black masquerade
Let the darkness surround you
The game that we play is the black masquerade
Release all the madness within
Let it all begin
We'll go to that forbidden land
Come, let me take you there
Let the moonlight surround you
Don't be afraid, it's the black masquerade
Silence
(Blackmore/White)
You say you want your freedom
It all gets a bit out of hand
Caught in the ocean as I'm watching you breathe
We all believe what we wanted to belive
That's the silence of love
Silence of love
You say all you want is money
You scream for a little bit more
Caught in a landslide as we're stumbling on
Who'd say we're right but who would say we're wrong?
In the silence of love
Silence of our love
You say you need someone to hold you
You say that you're feeling afraid
I know the worst part of being alone
Is a book full of numbers with no one to phone
That's the silence, the silence of love
Silence of love
Can you hear it now?
That's the silence of city alone
That's the silence of love
Hall of the mountain king
(Grieg, arranged by Night/Blackmore)
Mysteries of ages told
Stories now will unfold
Tales of mystic days of old
Are hidden in these walls
Hear the witches play their tunes
Sing their songs to the moon
As they play the night will move
In the hall of the mountain king
Wild child, so innocent
You took that away
Thoughts of wonder and surprise
Hide themselves in your eyes
As the smoke begins to rise
Inside the mountain halls
Ancient tales of witches love
Answers lie through that door
All you'd ever want and more
Is calling for you now
Through darkend corridors
Try but you cannot break free
You took her innocence
Now you will answer to me
I am the mountain king
Are you not afraid?
I am the mountain king
Listen to the bells
In a midnight fantasy
More than any eye can see
Hear them laughing crazily
It's out of your control
Mysteries of ages told
Stories now will unfold
Tales of mystic days of old
Are hidden in these walls
Through darkend passages
Run but you cannot escape
You took her innocence
And for this crime you must pay
I am the mountain king
Are you not afraid?
I am the king
Lost in the world
Never see the sun
Never see the moon
Give it to me
Give it to me
I want your dignity
Lost in the world
Lost in the world
Take you away
Still I'm sad
(Samwell-Smith/Mc Carthy)
See the stars come falling down from the sky
Gently passing they kiss your teardrops dry
See the wind come softly blow your hair from your face
And the rain comes falling down in its crazy way
Still I'm sad
For myself, my tears just fall in the dust
As I search in the night and find they are lost
See the wind come gently blow time into my heart
And the rain comes falling down while we're apart
Still I'm sad
Still I'm sad
See the stars come falling down from the sky
Gently passing they kiss your teardrops goodbye
See the wind come softly blow hair from your face
And the rain will come falling down in its crazy way
Still I'm sad
Still I'm sad